۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۱۹

با انتشار مجموعه‌ای ویژه کودکان/

انتشارات قدیانی به «چراهای تاریخ ایران» پاسخ می‌دهد

انتشارات قدیانی به «چراهای تاریخ ایران» پاسخ می‌دهد

«چراهای تاریخ ایران»، مجموعه‌ای است که انتشارات قدیانی منتشر کرده تا کودکان و نوجوانان را با تاریخ سرزمین خود آشنا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تاریخ ایران پر فراز و نشیب و پر دغدغه بوده و روایت­های گوناگونی از آن وجود دارد که به گونه‌­هایی متفاوت است. در میان این، در کتاب‌های تاریخ در مورد یک حادثه و یا واقعه­ تاریخی که مهم هم هست، به تفصیل و بعضاً طولانی، سخن گفته شده، که از حوصله­ نسل کودک و نوجوان خارج است.

مؤسسۀ انتشارات قدیانی، این مؤسسه در سال ۱۳۹۳، تعدادی آثار برگزیده و پرمخاطبِ تاریخی را منتشر کرد. «ایران در عصر غزنویان و سلجوقیان، ایران در عصر مغولان و ایلخانان، ایران در عصر تیموریه، ایران در عصر افشاریه، ایران در عصر زندیه»، نام عناوین برخی از کتاب­‌های مجموعه­ «چراهای تاریخ ایران» است. البته برخی از کتاب­‌ها در طول سال ۹۳ به چاپ مجدد رسیدند (که در سال­‌های گذشته منتشر شده بود) به دست علاقه­‌مندان تاریخ ایران رسید.

در این کتاب­‌ها جدای از تصاویری که به صورت گرافیک و نقاشی برای تصور کردن فضای حقیقی پیرامون آن واقعه، تهیه و تنظیم شده، عکس‌­هایی حقیقی از مجموعه­ اماکن، لباس­‌ها و طبیعتی که درباره‌­اش سخن به میان آمده، قراردارد.

نویسندگان این مجموعه با در نظر گرفتن گروه سنی کودک و نوجوان و نوع نگرش و بازخورد آنها نسبت به کتاب، از زبانی ساده و روان و جمله­‌های پیوسته و کوتاه بهره برده‌­اند تا با کمک گرفتن از این ویژگی این نسل را با تاریخ ایران آشنا کرده و البته آنها را به مطالعه علاقه­‌مند کنند.

با توجه به دقت و کیفیت کتاب‌­های نامبرده در زمینه­ طراحی و تصویرگری، صفحه‌­آرایی و جلد، و رنگ­‌آمیزی فاخر و در خور، بهترین گزینه برای کودکان و نوجوان و برقراری ارتباط آنها با کتاب و دنیای شگفت­‌انگیز تاریخ است.

مؤسسه انتشارات قدیانی، کتاب­‌های تاریخی خود را با در نظر گرفتن سن و اندیشه جستجوگر کودکان، در مجلدهایی با قطع رحلی و مجموعه‌­های تک قصه‌­ای در قطع خشتی کوچک و رقعی کوتاه، در نوبت اول و  دوم چاپ در تیراژهای ۱۱۰۰ نسخه به قیمت مناسب در طول سال ۹۳ و ابتدای سال ۹۴ روانه بازار کتاب کرد.

کد خبر 2533786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha